Nasza strona wykorzystuje cookies ("ciasteczka")
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii by strona działała prawidłowo oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z niniejszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.


 

Przygotowanie i wdrożenie polityki antymobbingowej i antydyskryminacyjnej.

 

Szkolenia dla Pracodawców, Managerów odpowiedzialnych za przestrzeganie polityki antymobbingowej, Członków komisji antydyskryminacyjnych oraz wszystkich pracowników w ramach wypełniania ustawowych obowiązków na temat mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy.

 

Szkolenie są zawsze dopasowane do grupy odbiorców, obejmują zwykle jeden dzień szkoleniowy w formie mini wykładu przeplatanego z praktycznymi przykładami oraz materiały szkoleniowe zawierające przykładowe wzory procedur i dokumentacji.

 

Adresaci szkolenia:

  • Pracodawcy i ich przedstawiciele, którzy chcą być świadomi konsekwencji  mobbingu i odpowiedzialności za sytuacje związane z agresją, dyskryminacją oraz konieczności przeciwdziałania oraz umiejętności obrony przed bezzasadnymi zarzutami ze strony Pracowników.
  • Przełożeni, którzy powinni byś świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji, rozpoznawać jego symptomy w zespole, umieć  zapobiegać im we wczesnym stadium,
  • Pracownicy działów personalnych, którzy powinni monitorować te zjawiska w organizacji, przeciwdziałać im oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów,

  

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z informacjami na temat mobbingu i dyskryminacji w ujęciu prawnym i psychologicznym w celu prawidłowego rozpoznania patologii i odróżnienia od konfliktów  lub działań kierowniczych w obszarze motywowania i kontroli pracy.
  • Uświadomienie konsekwencji wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w zespole/organizacji oraz odpowiedzialności prawnej po stronie pracodawcy.
  • Zapoznanie z praktycznymi sposobami reagowania na mobbing z troską o dobro Zakładu Pracy i ofiary mobbingu
  • Nabycie umiejętności zabezpieczenia interesów Pracodawcy w sytuacji bezzasadnych oskarżeń ze strony Pracowników
  • Wdrożenie polityki antymobbingowej wraz z przykładami procedur i formularzy

 

Program zajęć

Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu ok. 4 h  wraz z przerwami, zawierających praktyczne przykłady.

Zakres tematyczny wykorzystywany w mini wykładzie i praktycznych przykładach:

1. Definicja mobbingu

2. Rodzaje mobbingu.

3. Model przebiegu mobbingu, fazy rozwoju  mobbingu i ich charakterystyka.

4. Mobbing w oparciu o dane z orzecznictwa sądowego, przykłady orzeczeń sądowych.

5. Co nie jest mobbingiem w organizacji.

6. Konsekwencje mobbingu po stronie organizacji

7. Procedury atymobbingowe – wartości, przykłady, wzory    

8. Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu polityki antymobbingowej