Nasza strona wykorzystuje cookies ("ciasteczka")
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii by strona działała prawidłowo oraz w celach statystycznych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z niniejszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Poliyka antymobbingowa
2016-05-17

Adresaci szkolenia:

  •  Pracodawcy i ich przedstawiciele, którzy chcą być świadomi konsekwencji  mobbingu i odpowiedzialności za sytuacje związane z agresją, dyskryminacją oraz konieczności przeciwdziałania oraz umiejętności obrony przed bezzasadnymi zarzutami ze strony Pracowników.
  •  Przełożeni, którzy powinni byś świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji, rozpoznawać jego symptomy w zespole, umieć  zapobiegać im we wczesnym stadium,
  •  Pracownicy działów personalnych, którzy powinni monitorować te zjawiska w organizacji, przeciwdziałać im oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów,

  

Cele szkolenia:

  •  Zapoznanie uczestników z informacjami na temat mobbingu i dyskryminacji w ujęciu prawnym i psychologicznym w celu prawidłowego rozpoznania patologii i odróżnienia od konfliktów  lub działań kierowniczych w obszarze motywowania i kontroli pracy.
  •  Uświadomienie konsekwencji wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w zespole/organizacji oraz odpowiedzialności prawnej po stronie pracodawcy.
  •  Zapoznanie z praktycznymi sposobami reagowania na mobbing z troską o dobro Zakładu Pracy i ofiary mobbingu
  •  Nabycie umiejętności zabezpieczenia interesów Pracodawcy w sytuacji bezzasadnych oskarżeń ze strony Pracowników
  •  Wdrożenie polityki antymobbingowej wraz z przykładami procedur i formularzy

 

Program zajęć:

Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu ok. 4 h  wraz z przerwami, zawierających praktyczne przykłady.

 

Zakres tematyczny wykorzystywany w mini wykładzie i praktycznych przykładach:

  1. Definicja mobbingu
  2. Rodzaje mobbingu.
  3. Model przebiegu mobbingu, fazy rozwoju  mobbingu i ich charakterystyka.
  4. Mobbing w oparciu o dane z orzecznictwa sądowego, przykłady orzeczeń sądowych.
  5. Co nie jest mobbingiem w organizacji.
  6. Konsekwencje mobbingu po stronie organizacji
  7. Procedury atymobbingowe – wartości, przykłady, wzory   
  8. Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu polityki antymobbingowej

Szkolenia